sunnuntai 17. heinäkuuta 2011

Noniiiin, nyt ois sitten varmaan aika taas vähän kirjotella. c: Oon ollu nyt matkailemassa viikon verran ja kaks viikkoa vielä edessä! Matkaan on sisältyny tähä asti mm. Milkan rippijuhlat, Harry Potterin ensi-ilta, Kuopiossa kiertelyä ja ylenpalttista syömistä. Nyt oon mummulassa Viitasaarella seuranani tietenki mummu, Milka ja Siiri-koiruus! :>

Mulla olis ihan törkeesti kerrottavaa kaikista ja kaikesta mutta kesälomalla en nyt oo niin hirveesti istunu koneella. :< Mun pitäis kertoo teille esimerkiks kesäloman ekasta viikosta kun Milka vieraili meillä, sitä seuraavasta viikosta jonka vietin Katan kanssa ja vielä rippileiristä joka oli näin btw. aivan mahtava. Sen sijaan saatte nyt epämääräisen kuvapläjäyksen kuluneesta viikosta ja kerron noista muista asioista myöhemmin! Lupaan tehdä vaikka viimeistään kesäloman lopussa sellasen tiivistetyn isonpostauksen kaikesta edellämainitusta! <:

Pitkä matka alko kaks viikkoa sitte lauantaina. Testailin kameraa matkan aikana ja luin ohjekirjaa ahkerasti (miettikääs sitä sitte. minähän en pahemmin näitä ohjekirjoja jaksa lueskella :D) Suunnattiin porukoiden kanssa Äänekoskelle sillä tosiaan sitä seuraavana päivänä oli ne rippijuhlat. :> Oli taas kiva nähdä sukulaisia! Mentiin sitte vielä sunnuntai iltana Viitasaarelle ja yövyttiin siellä. 
 

Maanantaina lähettiinki sitte kohti Kuopiota Emmin, Nuutin ja äitin kanssa. Bussimatka oli pitkä ja osittain erittäin rattoisa.... :D Mun ja Emmin takana istu koko matkan sellane ES-jonnen tapainen 10v poika joka selitti ummet ja lammet puhelimessa mummolleen(?), puhelu kesti melkein puolet matkasta ja välillä kyllä piti ahkerasti naamapalmuttaa. Tää poika muuten kuunteli ilman kuulokkeita puhelimellaan Petri Nygårdin Selvää päivää ja kiroili muutamaan otteeseen, eeeeikä siinä vielä kaikki! Irvisteli se kauniisti kahdelle ehkä mua vähän vanhemmalle pojalle. :) Luojan kiitos se matka loppuikin jossain vaiheessa.


Tiistaiaamulla mentiin kaupungille, ostettiin matkailuliput ja seilailtiin ympäriinsä. Ei tullu mitään ostettua mutta käytiin me Rossossa syömässä ja sitte kävästiin Punnitse ja Säästä nimisessä kaupassa jossa tosiaan oli kaikkia myslejä, pähkinöitä, ja kuivattuja hedelmiä jne. joita sitten sai itse pistää paperipussiin haluamansa määrän. :> Rakastuin maitosuklaakuorrutteisiin cashewpähkinöihin ja kuivattuihin kookospähkinöihin. ♥
Kuopion kaduilla muuten jaksoi eräs katulaulaja Eedward ärsyttää mua kolmen päivän ajan. >:I rupes mun huumorintaju katoomaan sen mukaan ku näki sitä siellä.

Sain muuten tiistaina Emmiltä rippilahjan joka oli reiät korviin! Oli sillä lävistäjälläkin ihmettelemistä kun minä "16v" astelin liikkeeseen hommaamaan ensimmäisiä korvanreikiä. :D Eihän tuo nyt niin hirveesti sattunu mutta Nuutti parikertaa tomerasti otsansa tais niihin iskeä...


Aikaisin keskiviikkona, eli siinä 00:07 me kipitettiin tosiaan katsomaan sitä Harry Potteria :> Saatiin tosiaan ne viimeiset reunapaikat toiselta ja kolmannelta riviltä joten paikat ei ollu parhaimmat, mut oli kyllä parhain 3D minkä oon nähny, Emmi oli samaa mieltä. Leffassa oli pari randomia kohtaa ja yleisössä naurettiin ja itkettiin ilman syytä jotka ehkä ihan vähän latisti leffafiilistä. Muutama uskollista fania oli pukeutunu mutta ne puvut oli kyllä jotain niin säälittävää :---D anteeks.. 


Torstaina sitte mentiin käymään Emmin ja Nuutin kanssa leikkipuistossa. Voin kertoo että Nuutti tais olla vaan matkassa sen takia että siskokset pääs istumaan hiekkalaatikolla kaivamaan tunneleita ja rakentamaan linnoja....



Kuopiossa oli kivaa vaikka tosin satoi aika paljon. :> Lähdin sitte lauantaina takasin Viitasaarelle ja täällä mä nyt sit asustelen varmaan keskiviikkoon asti Milkan kanssa. Hoidettiin tänään Siiriä kun mummu oli koko päivän matkailemassa. Kattellaan sitten mitä huomenna keksitään, nyt taidan paeta kotaan koska uskon että Milka popittelee siellä sen hienoilla pinkeillä matkakajareilla!
 

Siiri ♥

Nää kuvat on muuten otettu mun uudella kameralla eli Canon EOS 550D ja 18-135 kittiputkella! Ai että, tähän asti mulla on pelkkiä hyviä kokemuksia :> vaihtelua tuohon Olympuksen pokkariin (joka muuten taisi ottaa viimeiset kuvansa louhoksilla Sinnan käsissä, köh köh :---D) ja Canonin 1000D:hen.

psst. viikon päästä katalle kokonaiseks viikoks aaa ♥

1 kommentti: